Behandelingen – Kinderen

KINDEREN

HULP BIJ DE ONTWIKKELING.

Kinderen vragen speciale aandacht binnen de osteopathie, want een kind is geen kleine volwassene. Kinderen zijn volop in ontwikkeling zowel fysiek als mentaal. Wanneer er spanningen of bewegingsbeperkingen in het lichaam zijn dan kan dit de ontwikkeling van een kind verstoren. Osteopathie kan je kind in zijn groei ondersteunen. Heeft je kind leer- en gedragsproblemen, dan kan reflex-integratie therapie nog meer hulp bieden. Meer weten over reflex-integratie therapie.

KLACHTEN : WAARMEE HELPT DE OSTEOPAAT?

• Gewrichtsklachten: zoals rugpijn, scoliose, nekpijn, pijn aan voeten en knieën
  • Neus-keel-oorproblemen: steeds terugkerende oorontstekingen of verkoudheden
  • Verzwakte immuniteit: vaak ziek of vermoeid
  • Vertraagde ontwikkeling of stilstand: niet zitten, kruipen, stappen, tragere taalontwikkeling
  • Onrustig gedrag: nervositeit, niet lekker in hun vel zitten, angst
  • Slaapproblemen: moeilijk in- of doorslapen, onrustig slapen
  • Verteringsklachten: buikpijn, krampen, diarree, obstipatie
  • Zindelijkheidsproblemen
  • Hoofdpijn of migraine
  • Voor, tijdens of na orthodontie (beugel)
  •  …

BEHANDELING : WAT DOET DE OSTEOPAAT?

Het kind bepaalt zelf voor een groot stuk hoe er behandeld wordt. Stilliggen op een behandeltafel is voor vele kinderen niet evident. Met speeltjes en boekjes wordt een behandeling zo leuk mogelijk gemaakt. Ook al spelend kan er behandeld worden. Osteopathie kan ook andere behandelingen ondersteunen. Bepaalde problemen ontstaan immers door diverse factoren. Als osteopaat werken wij samen met logopedisten, kinesisten en psychologen.